Programy Terapeutyczne

Nasze przedszkole dysponuje wykwalifikowaną kadrą i przygotowanym zapleczem do realizacji działań terapeutycznych i wspomagania rozwoju dziecka. Prowadzimy między innymi całościową terapię autyzmu .

Dostosowujemy metody pracy do potrzeb dziecka, wykorzystujemy elementy metody Knillów, Weroniki Sherbourne, Marty Bogdanowicz, ralaksacji Jacobsona, kinezjologii Dennisona, ćwiczeń z treningu autogennego Schulza ,gimnastyki twórczej Labana, komunikacji wspierającej i alternatywnej AAC,  choreoterapii, arteterapii, bajkoterapii, muzykoterapii.

 

 

Realizujemy:

  • wczesne Wspomaganie Rozwoju i zalecenia Orzeczenia o Potrzebie Kształcenia Specjalnego
  • działania terapeutyczne zgodne z zaleceniami poradni psychologiczno – pedagogicznej, jak i indywidualnymi potrzebami dziecka

Mają za zadanie korygowanie oraz kompensowanie zaburzeń psychoruchowych dziecka, co uznawane jest za jedno z głównych utrudnień w przyswajaniu kolejnych umiejętności w przedszkolu czy szkole .Kierowane są m.in. do dzieci, które mają problem z opanowaniem niektórych umiejętności, co zaburza ich rozwój.

to odrębne zajęcia organizowane dla uczniów posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane ze względu na niepełnosprawność. Z założenia mają na celu usprawnianie zaburzonych funkcji rozwojowych i intelektualnych

dzieci, u których po wcześniejszych badaniach mowy stwierdzono opóźnienia w rozwoju mowy oraz zaburzenia artykulacji zakwalifikowane są na terapię indywidualną. Podczas zajęć stymulowany jest rozwój zdolności językowych i kompetencji komunikacyjnych oraz prowadzona jest korekcja zaburzonych głosek. Ćwiczenia dostosowywane są do wieku i indywidualnych możliwości dziecka.

Zajęcia  odbywają się w formie ćwiczeń oraz zabaw ruchowych, są prowadzone indywidualnie lub grupowo. Celem zajęć jest wyrównanie istniejących zaburzeń w obrębie motoryki dużej i małej oraz nauka brakujących funkcji i wzorców ruchowych. Oddziaływania terapeutyczne mają wspomagać harmonijny rozwój psycho-motoryczny dziecka.

celem terapii jest poprawa funkcjonowania dziecka, terapeuta indywidualnie dobiera ćwiczenia  podczas spotkania zgodnie ze zdiagnozowanym wcześniej problemem dziecka, dobiera aktywności zgodnie ze stanem zdrowia dziecka, jego możliwości, aktualnego pobudzenia oraz kondycji psychofizycznej.

zajęcia terapeutyczne oparte są o indywidualny program terapeutyczny opracowany przez terapeutę na podstawie wcześniej wykonanej diagnozy, zazwyczaj w formie indywidualnej, prowadzone metodami przyjaznymi dziecku, dostosowane do jego możliwości i potrzeb

celem terapii pedagogicznej jest stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju poprzez zbudowanie wiary we własne siły, eliminowanie i ograniczanie przyczyn niepowodzeń szkolnych, a także wyrównywanie braków wiadomości i umiejętności.

mają na celu wspomaganie rozwoju emocjonalnego i społecznego, wspomaga kształtowanie dojrzałości emocjonalnej i społecznej

to zestaw ćwiczeń opracowanych z myślą o dzieciach, które mają problemy z motoryką małą, a dokładniej chwytaniem przedmiotów, rysowaniem, pisaniem, wycinaniem, sznurowaniem butów i innymi czynnościami, wymagającymi precyzji i pewnego chwytu, skoncentrowana na przyczynie problemu.

to zajęcia prowadzone w grupie,  ukierunkowane na uczenie się przez dzieci efektywnych sposobów funkcjonowania społecznego. Wspierane są komunikacja (np. umiejętność słuchania, reagowania na wypowiedzi innych, zadawanie pytań), umiejętności prospołeczne (m.in. nawiązywanie kontaktu wzrokowego, tworzenie i utrzymywanie granic, pomaganie innym), radzenie sobie w trudnych sytuacjach (np. nauka asertywności, proszenie o pomoc) oraz takie sfery, jak emocje (rozpoznawania, nazywania stopniowanie) czy budowanie własnej tożsamości (m.in. odkrywanie swoich cech, mocnych i słabszych stron).

bardzo przyjemne zajęcia bez stałej struktury, gdzie dzieci pozbywają się barier sensorycznych, rozwijają otwartość i kreatywność,  a wszystko w atmosferze zabawy i akceptacji.

Realizujemy:

  • wczesne Wspomaganie Rozwoju i zalecenia Orzeczenia o Potrzebie Kształcenia Specjalnego
  • działania terapeutyczne zgodne z zaleceniami poradni psychologiczno – pedagogicznej, jak i indywidualnymi potrzebami dziecka
Scroll to Top